Mobilna autoryzacja – czy smsKody odejdą w zapomnienie?

Są z nami od ponad czternastu lat. Czy nadszedł już czas, by się z nimi pożegnać?

Gdy w 2004 roku informowaliśmy o wprowadzeniu smsKodów, wyglądało to jak rewolucja. Aktywacja była możliwa tylko w oddziale banku, a po pięciu wykorzystanych smsKodach za każdy kolejny do rachunku doliczane było 20 groszy. Czasem warto sobie przypomnieć te czasy, żeby uświadomić sobie, jak wiele zmieniło się dla nas – klientów. I jak wiele wciąż się zmienia. Bo wygląda na to, że przed nami kolejna rewolucja, na miarę tej z 2004 roku. 

Mobilna autoryzacja = Mobilny podpis

Mobilny podpis to nowe narzędzie autoryzacji dostępne dla naszych klientów. Jest ono równoważne z smsKodem i tokenem. Można nim potwierdzać transakcję w oparciu o te same limity transakcyjne co dla smsKodu i tokena. Aby korzystać z Mobilnego podpisu, potrzebujesz telefonu z zainstalowaną w nim aplikacją Santander mobile. Z takiego dobrodziejstwa mogą skorzystać zarówno klienci indywidualni, jak i firmowi.

Co daje mobilna autoryzacja Tobie? Każdy przelew i każdą operację zlecone w bankowości internetowej potwierdzisz teraz w aplikacji mobilnej. Bez smsKodu.

Jest to bezpieczne, bo:

  • Za każdym razem widzisz, jaką operację potwierdzasz
  • Nie grozi Ci przechwycenie wiadomości, która zawiera smsKod 
  • Jest też wygodniej, bo nie musisz przepisywać smsKodów – wystarczy PIN do Mobilnego podpisu.

Jak aktywować?

Aktywacja odbywa się dwuetapowo – rozpoczynasz ją w aplikacji Santander mobile, a następnie w bankowości internetowej musisz tę zmianę zatwierdzić, by korzystać z nowego rozwiązania. Taki dwuetapowy proces aktywacji Mobilnego podpisu jest dla Ciebie dodatkowym zabezpieczeniem.

Kliknij w obrazek, aby zobaczyć, w jaki sposób aktywować Mobilny podpis

Mobilny podpis automatycznie zastąpi Twoje dotychczasowe narzędzie autoryzacji (smsKod lub token). Możesz w każdej chwili wrócić do poprzedniego sposobu potwierdzania zleceń i autoryzacji. W bankowości internetowej wybierz kolejno: Ustawienia - > Operacje -> Sposób potwierdzania zleceń– i wybierzesz inne narzędzie autoryzacji.

Jak korzystać z Mobilnego podpisu?

Mobilny Podpis dotyczy tylko transakcji, które wykonujesz w bankowości internetowej. Te transakcje będziesz zatwierdzał w aplikacji mobilnej - zamiast smsKodu. Transakcje i operacje, które wykonujesz za pomocą aplikacji nie będą wymagać dodatkowej autoryzacji - tutaj wszystko pozostaje bez zmian. Poniżej w galerii znajdziesz przykład transakcji z bankowości internetowej, która została potwierdzona Mobilnym podpisem w aplikacji mobilnej. 

Kliknij w obrazek, aby zobaczyć, jak wygląda korzystanie z Mobilnego podpisu


FAQ

Usunąłem aplikację z Mobilnym podpisem – co teraz zrobić?

Jeśli usuniesz aplikację z zaufanego telefonu, a była to jedyna aplikacja, w której miałeś aktywny Mobilny podpis, to nie będziesz mógł potwierdzać zleceń. Skontaktuj się z nami pod numerem 1 9999. Pomożemy!

Chcę wrócić do korzystania z smsKodów lub tokena

Wykonaj poniższe kroki:

  1. Zaloguj się do bankowości internetowej.
  2. Wejdź w „Ustawienia"> „Sposób potwierdzania zleceń” i zmień domyślne narzędzie do potwierdzania operacji na smsKod lub token.

Zmieniłem już raz narzędzie autoryzacji z Mobilnego podpisu na smsKod lub token, ale teraz chciałbym ponownie korzystać z Mobilnego podpisu

Wykonaj poniższe kroki:

  1. Zaloguj się do bankowości internetowej.
  2. Wejdź w „Ustawienia"> „Sposób potwierdzania zleceń” i zmień domyślne narzędzie do potwierdzania operacji na Mobilny podpis.



Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku. Mobilny podpis to mobilna autoryzacja. Przelew to polecenie przelewu. smsKod to powiadomienie SMS. Aplikacja Santander mobile oraz bankowość internetowa to usługa bankowości elektronicznej. Infolinia to usługa bankowości telefonicznej.
Każdy przelew zlecony w bankowości internetowej teraz zatwierdzisz w aplikacji mobilnej. Bez smsKodu.
Komentarze
0/1000
  • {{ comment.user.comment_nickname }}
    {{ comment.user.comment_nickname }}
    Gość
    {{ comment.name }}

    {{ comment.content }}

    {{ comment.time_ago_nice }}
    • {{ child.user.comment_nickname }}
      {{ child.user.comment_nickname }}
      Gość
      {{ child.name }}

      {{ child.content }}

      {{ child.time_ago_nice }}
    • 0/1000
2727
2727 zarejestrowanych użytkowników

Zarejestrowanych
użytkowników

9264
9264 zgłoszonych pomysłów

Zgłoszonych
pomysłów

798
798 napisanych komentarzy

Napisanych
komentarzy

62192
62192 oddanych głosów

Oddanych
głosów