Produkty bankowe nie są fancy*, ale korzystanie z nich już tak!

Zastanawiałeś się co dla Ciebie jest ważne przy wyborze produktu lub usługi? Cena, jakość, dostępność, a może opinie znajomych? Dwa miesiące temu, miałam przyjemność zorganizować badania z Klientami dotyczące skłonności do polecania. W sumie przepytałam kilkadziesiąt osób.

Z moich badań wynika, że tak samo często polecamy jak i zniechęcamy do korzystania z produktu czy usługi. Tylko 9% ankietowanych przyznało, że nie korzysta z poleceń oraz nie poleca. Okazuje, się że pozytywne lub negatywne opinie biorą się ze stopnia zaangażowania w zakup produktu, co za tym idzie chętniej polecamy lub zniechęcamy do produktów, które budzą emocje. 

Czy produkty bankowe mogą być atrakcyjne pod względem emocji? Z badań wynika, że nie.

Nie polecamy konta osobistego, ale rozmawiamy o rzeczach okołorachunkowych, które w różnych sytuacjach ułatwiły nam życie. Nie kupujemy kredytu hipotecznego, ale kupujemy dom. Jest to często najważniejsza decyzja w naszym życiu. Dlatego dobrze dobrany okres spłaty, niskie oprocentowanie, a co najważniejsze, pomoc doświadczonego doradcy przy przejściu przez te wszystkie zawiłe procedury, jest dla nas niezwykle ważna.

Czy poleciłeś/aś kiedyś komuś jakiś produkt lub usługę?Tak: 91%Nie: 9%


To znaczy, że nie polecamy produktu. Polecamy jakość, wiedzę, doświadczenie i satysfakcję po zakończeniu procedury związanej z kredytem hipotecznym. Czyli polecamy to jak się czuliśmy na końcu naszej drogi. Myśląc o pozytywnych doświadczeniach z moim bankiem mam w głowie sytuacje, kiedy na dworze pada deszcz i jest zimno, a ja nie muszę szukać parkometru i drobnych, bo za parkowanie płacę za pomocą aplikacji mobilnej w telefonie. 

Innym przykładem często poruszanym w rozmowach z ankietowanymi, zwłaszcza tymi poniżej 30 lat, była różnorodność wyboru metod płatności. Dziś można płacić nie tylko „plastikiem’, jedni wybierają płatność zegarkami Garmin Pay inni cały swój świat mają w telefonie i płacą za pomocą Apple Pay czy Google Pay, jeszcze inni wybierają opcję płatności BLIKJa sama często powtarzam, że mina sprzedawcy przy płatnościach zegarkiem, często jest bezcenna.

Jeśli miałabym polecić Ci bank, poleciłabym Ci Santander Bank Polska. Nie dlatego, że jestem pracownikiem tego banku, a dlatego, że korzystam z jego produktów i usług i zwyczajnie codziennie czuję, że ułatwiają mi one życie. Korzystam z aplikacji mobilnej, bo tak mi wygodnie, mam Konto Jakie Chcę bo bankuję jak chcę. I wiesz co? Jak tylko mam okazję to Polecam mój bank. 

Jeśli masz podobne doświadczenia i chciałbyś komuś polecić Santander Bank Polska to możesz to zrobić: 

Zaloguj się do usług Santander internet, wejdź w ofertę Banku i wygeneruj kod polecającego. Kod podajesz dowolnej liczbie znajomych. Jeśli założą Konto Jakie Chcę albo Konto VIP , z kartą debetową albo mobilną i usługami Santander Internet, spełnią warunki regulaminu promocji, to oboje otrzymacie po 80 zł.** Kasę wykorzystujesz na co chcesz, ja za swoją poszłam do kina z przyjaciółką, a że był to film sensacyjny wzbudził dużo emocji :)

Więcej informacji oraz regulamin promocji "Polecam mój Bank- edycja II" znajdziesz na santander.pl/ms/polecaj-bank/start.html

*Fancy –ang. (przym.) nietypowy, fantastyczny

**Organizatorem promocji "Polecam mój Bank- edycja II" jest Santander Bank Polska S.A.. Okres przystąpienia do programu trwa do 30 listopada 2018 r.

Polecony ma czas do 31 grudnia 2018r. na spełnienie warunków opisanych w regulaminie. Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu oraz regulamin promocji dostępne są na santander.pl/polecajbank oraz w placówkach banku, na santander.pl i pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora). Stan na 10.09.2018 r 

Cyfrowy portfel Garmin Pay to usługa świadczona przez Garmin Ltd. Cyfrowy portfel Google Pay to usługa świadczona przez Google Ireland Limited. Cyfrowy portfel Apple Pay to usługa świadczona przez APPLE DISTRIBUTION INTERNATIONAL. Z Blika można skorzystać po podpisaniu umowy o usługi Santander online. Szczegóły oferty Banku oraz informacje o opłatach i prowizjach dostępne są w oddziałach Santander Bank Polska S.A., na santander.pl oraz pod numerem infolinii 1 9999 – opłata zgodna z taryfą danego operatora. Stan na 10.09.2018 r.

Mam Konto Jakie Chcę bo bankuję jak chcę. I wiesz co? Jak tylko mam okazję to Polecam mój bank.
Monika Torz

Prawie 10 letnie doświadczenie w bankowości, ponad pięć lat w roli trenera wewnętrznego. Ukończyła psychologię biznesu na poznańskiej SWPS. Ma za sobą setki godzin spędzonych w salach szkoleniowych. Obecnie zajmuje się szeroko pojętą komunikacją. Uważa, że życie samo w sobie powinno być pasją, dlatego jej świat to nie kod pocztowy przypisany do adresu zameldowania, to ludzie poznani w drodze, to przeżycia i miejsca, do których chce wracać.

160
160 zarejestrowanych użytkowników

Zarejestrowanych
użytkowników

8951
8951 zgłoszonych pomysłów

Zgłoszonych
pomysłów

79
79 napisanych komentarzy

Napisanych
komentarzy

59241
59241 oddanych głosów

Oddanych
głosów