STOP zanim podasz smsKod

Dostajesz z banku SMS, a w nim smsKod. Czytasz wiadomości z smsKodami? A może wyszukujesz tylko cyfry z kodu, aby nie tracić czasu i szybciej potwierdzić transakcję? Nie ryzykuj. Jeśli chcesz dobrze strzec pieniędzy zgromadzonych na Twoim koncie, to uważnie czytaj wiadomość z banku, w której jest podany smsKod.

Zacznijmy od początku…

Co to są smsKody?

To jednorazowe kody, które otrzymujesz z banku na Twój telefon, aby potwierdzić dyspozycje, które składasz w bankowości internetowej i mobilnej. W bankowości internetowej smsKodem zatwierdzasz np. przelew, dodanie rachunku do listy zaufanych odbiorców, zmianę danych osobowych czy ustawienie limitów transakcji. Z kolei w bankowości mobilnej za pomocą smsKodu potwierdzasz rejestrację telefonu i tabletu oraz dodajesz numeru telefonu do bazy BLIK.

Jak używać smsKodów?

  1. Zlecasz transakcję, np. przelew, w Santader internet. Uzupełniasz numer rachunku, odbiorcę i kwotę.
  2. Potwierdzasz transakcję.
  3. Otrzymujesz wiadomość SMS z banku na swój telefon.
  4. Sprawdzasz czy dane transakcji zawarte w wiadomości są zgodne z tymi, które wprowadziłeś w bankowości internetowej..
  5. Wpisujesz smsKod w Santander internet i zatwierdzasz przelew.

Jak dbać o bezpieczeństwo?

SmsKody to dodatkowe zabezpieczenie dla Twoich dyspozycji internetowo-mobilnych i jednocześnie łakomy kąsek dla przestępców. Gdy przestępca uzyska dostęp do Twojego NIK-u i hasła PIN, a następnie wyłudzi od Ciebie kod SMS, to może w pełni zarządzać Twoim rachunkiem.

Dlatego, poza dbałością o swoje hasła do logowania, stosuj poniższe zasady:

  • Zabezpieczaj telefon, na który otrzymujesz kody z banku (stosuj hasło do blokowania ekranu telefonu, nie udostępniaj go osobom trzecim, ,
  • Jeśli  zgubisz telefon, na który otrzymujesz smsKody, to zablokuj go w banku. Możesz to zrobić telefonicznie pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora) lub w najbliższym oddziale. Następnie zgłoś się do swojego operatora telefonii komórkowej po duplikat karty SIM i wróć z nim do oddziału naszego banku, aby odblokować  numer do otrzymywania smsKodów.
  • Nie podawaj nikomu i nigdzie, poza prawdziwą stroną logowania do bankowości internetowej, swojego NIK-u i hasła PIN oraz  smsKodu. 
  • Nie podawaj smsKodu w trakcie logowania jeśli nie masz uruchomionej takiej usługi. Jeśli system będzie tego wymagał, to niezwłocznie skontaktuj się z nami.
  • Uważnie czytaj pełną treść smsKodu – dane odbiorcy, kwotę, a przede wszystkim nr rachunku odbiorcy i sprawdzaj, czy dane są zgodne z Twoją dyspozycją.

A co dalej? Bankuj z nami wygodnie i bezpiecznie!

Sławomira Szymańska

Customer Journey Specialist, Area - Tribe Omnichannel

Więcej tego autora
848
848 zarejestrowanych użytkowników

Zarejestrowanych
użytkowników

9068
9068 zgłoszonych pomysłów

Zgłoszonych
pomysłów

252
252 napisanych komentarzy

Napisanych
komentarzy

60071
60071 oddanych głosów

Oddanych
głosów