PRODUKTY 07.11.2018
W TRAKCIE GŁOSOWANIA
Pomysł w trakcie głosowania

Jak możemy przeciwdziałać wykluczeniu finansowemu osób starszych?

Wydaje mi się, że nadmierne i zbyt usilne propagowanie bankowości elektronicznej wśród osób starszych może przynieść skutki przeciwne do zamierzonych. Seniorzy często mają swoje utarte przyzwyczajenia i niechętnie reagują na komunikaty, które - w ich odczuciu - chcą wymóc na nich zmianę lub "każą" im uczyć się bankowania elektronicznego. Poza tym wielu starszym osobom, zwłaszcza mieszkającym samotnie, bardzo zależy na kontakcie osobistym, dlatego chętniej odwiedzają oddziały.

Moim zdaniem nacisk należy położyć na zredagowanie korespondencji, dokumentów i ulotek, które seniorzy otrzymują od banku, tak aby były one czytelne i zrozumiałe. Obecnie senior może czuć się zagubiony, gdy otrzyma pliki stron zadrukowane maczkiem i pisane sztywnym, urzędowym językiem. Uproszczenie słownictwa i zmiana układu dokumentów (wyraźne nagłówki, tabele i listy punktorów zamiast ścian tekstu) ułatwi nasze kontakty z seniorami (a także z innymi klientami detalicznymi), zwiększy ich zaufanie i podkreśli nasz wizerunek jako banku, który jest Przyjazny, Rzetelny i Dla Ciebie. Dla porównania - to regulamin kont dla klientów indywidualnych w naszym banku: https://infobaza.centrala.bzwbk/file_download.xhtml?id=p33487 , a to taki sam regulamin z jednego z banków angielskich: https://www.barclays.co.uk/content/dam/documents/personal/site-hygiene/BAR_9910542_UK%2010.18.pdf .

W tym celu możemy reaktywować program "Po prostu po polsku", który został najwyraźniej porzucony przez bank. Moim zdaniem wszystkie umowy i regulaminy przeznaczone dla klientów indywidualnych (a w dalszej perspektywie także listy i ulotki) powinny podlegać obowiązkowej redakcji przez zawodowych specjalistów od języka, którzy zadbają o to, by były proste i przystępne w odbiorze. Oprócz tego powinniśmy przygotować wersje dokumentów drukowane dużą czcionką, przystosowaną do potrzeb osób o słabym wzroku. Pozwoli to stosunkowo niewielkim nakładem sił poprawić nasz wizerunek w oczach klientów indywidualnych.

0 komentarzy
Twój głos jest ważny!
Głosowanie dostępne jedynie dla zalogowanych użytkowników
Komentarze
Mogą Cię zainteresować
35
Głosowanie dostępne jedynie dla zalogowanych użytkowników
PRODUKTY Kilka Kont 20.03.2009
51
Głosowanie dostępne jedynie dla zalogowanych użytkowników
PRODUKTY Darmowe prowadzenie konta 26.03.2009
67
Głosowanie dostępne jedynie dla zalogowanych użytkowników
PRODUKTY Zniesienie opłaty za kartę 26.03.2009
215
Głosowanie dostępne jedynie dla zalogowanych użytkowników
Pomysł jest duplikatem,
został wdrożony lub
narusza regulamin?
584
584 zarejestrowanych użytkowników

Zarejestrowanych
użytkowników

9003
9003 zgłoszonych pomysłów

Zgłoszonych
pomysłów

183
183 napisanych komentarzy

Napisanych
komentarzy

59633
59633 oddanych głosów

Oddanych
głosów